competitive research

Γιατί και πώς να κάνεις ανάλυση του ανταγωνισμού;

Τι σημαίνει ανάλυση ανταγωνισμού;

Το competitive research, ή μελέτη και ανάλυση ανταγωνισμού ελληνιστί, αποτελεί ένα από τα βασικότερα συστατικά κάθε εταιρικής πολιτικής. Ουσιαστικά, πρόκειται για την στρατηγική έρευνα και συλλογή πληροφοριών των ανταγωνιστικών σου brands. Πρέπει να μάθεις τι κάνουν και πώς το κάνουν, ώστε όχι μόνο να μπορείς να αξιολογήσεις τι είδους κίνδυνο αποτελούν για σένα, αλλά και να αντλήσεις κάποιες πολύ χρήσιμες ιδέες!

Μπορεί να ακούγεται κάπως «κατασκοπικό», αλλά στην πραγματικότητα είναι ένα δομικό στοιχείο για τη στρατηγική digital marketing κάθε brand, που οδηγεί στην ανάπτυξη και τη μεγέθυνση κάθε εταιρείας.

Πόσο απαραίτητο είναι το competitive research;

Απόλυτα! Η διαρκής έρευνα του ανταγωνισμού σου προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα, όπως η καλύτερη κατανόηση γιατί άλλα e-shops έχουν καλύτερη θέση από το δικό σου ή η εύρεση των τρόπων ή/και του περιεχομένου που πρέπει να παράγεις για να ανέβεις ψηλότερα. Παράλληλα, είναι ένας από τους πιο εγγυημένους τρόπους να πάρεις ιδέες, να ξεκλειδώσεις νέα εργαλεία και πρακτικές για την εξυπηρέτηση των πελατών σου, να δημιουργήσεις το roadmap που χρειάζεσαι για την περαιτέρω ανάπτυξή σου, αλλά και να αδράξεις ευκαιρίες για να κερδίσεις νέους πελάτες.

Αν καταλάβεις ότι η ανάλυση του ανταγωνισμού δεν αποτελεί απλά έναν τρόπο για να ξεπεράσεις έναν ανταγωνιστή σου, αλλά τον δρόμο για να μάθεις, να ανακαλύψεις και να αναπτυχθείς, τότε είναι βέβαιο ότι θα την εντάξεις στις προτεραιότητές σου.

Πώς γίνεται;

Εν αρχή, διαμορφώνεις τη λίστα των ανταγωνιστών σου (βέβαια, ο ανταγωνισμός έχει πολλές μορφές και μεγέθη, γι’ αυτό είναι καλό να κρατάς τα μάτια και το μυαλό σου ανοιχτά). 

Εν συνεχεία, κάνεις βουτιά στο e-shop, τα social media και όλα τα funnels που έχουν στη βεντάλια τους οι ανταγωνιστές σου. Ακόμα και με ένα απλό scrolling σε όλα αυτά, θα πάρεις πολλές ιδέες, θα δεις τι κάνουν σωστά και τι όχι, πού υπάρχει χώρος για το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του δικού σου προϊόντος, κλπ.

Εργαλεία

Ωστόσο, με μία αναλυτικότερη ματιά εν τω βάθει μπορείς να μάθεις πάρα -μα πάρα- πολλά πράγματα για τον «απέναντί» σου με τη χρήση ενός σωρού εργαλείων, που μας προσφέρει το σύγχρονο online περιβάλλον! Ιδού μερικά από αυτά:

SEO

Για να καταλάβεις πώς μπορείς να αυξήσεις τις οργανικές επισκέψεις του e-shop σου, μπορείς να δεις τόσο τι μπορείς να διορθώσεις στο SEO του δικό σου site, αλλά και τι κάνει καλύτερα και με ποιο τρόπο ο ανταγωνισμός σου. Υπάρχουν πολλά χρήσιμα εργαλεία για SEO analysis, όπως το ΜΟΖ, το SEMRush, το Ahref, το webceο ή το screaming frog.

Advertising

Ποια είναι τα πιο αποδοτικά keywords που χρησιμοποιεί ο ανταγωνιστής σου στις διαφημίσεις του; Το SpyFu θα σου πει! Κι αν ψάχνεις ιδέες για Facebook advertising, έχει να σου δώσει πολλές το AdEspresso, τόσο από διαφημίσεις ανταγωνιστών όσο και από όλο το industry που σε ενδιαφέρει.

Περιεχόμενο

Επειδή το περιεχόμενο παραμένει ο βασιλιάς, η έρευνα για engaging περιεχόμενο είναι μια από τις αποδοτικότερες συνήθειες που μπορείς να υιοθετήσεις. Κι εδώ μπορούν να σε βοηθήσουν το BuzzSumo και το SEMRush, που σου δείχνουν το πιο shared content και τα trending θέματα του industry σου.

Έτσι, μπορείς να διαμορφώσεις και να ανανεώνεις την SWOT analysis για την επιχείρησή σου. Competitive Research is the key to success!

Γιατί δε θέλει κόπο, αλλά τρόπο! Αν δυσκολευτείς σε οποιοδήποτε βήμα της διαδικασίας, μπορούμε να σε βοηθήσουμε εμείς. Η μελέτη ανταγωνισμού αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι στη χάραξη της digital marketing στρατηγικής που χαράσσουμε για τους πελάτες μας.

FacebookTwitterGoogle+