Τον γνωρίζετε με το όνομά του: COVID-19 Coronavirus. Οι αλλαγές που προκάλεσε και συνεχίζει να προκαλεί σε οποιαδήποτε πλευρά της ζωής, όπως τη γνωρίζαμε έως τώρα, είναι ραγδαίες. Μέσα σε όλο όμως το αρνητικό κλίμα και την άγνοια για το πως θα είναι τα πράγματα αύριο, πολλοί κλάδοι που επηρεάζονται άμεσα, όπως και το eCommerce, χρειάζεται να δείξουν την ωριμότητα και ικανότητα να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες.
Η αύξηση του eCommerce αυτή την περίοδο είναι μια πρόβλεψη που έχει βάση στην πραγματικότητα. Ας δούμε πως το online retail μπορεί να βγει νικητής από αυτή τη μάχη.
Δεν είναι η πρώτη φορά (και πιθανόν όχι η τελευταία)
Πριν τον Coronavirus είχαμε αντιμετωπίσει μια άλλη απειλή, το SARS. To Alibaba και JD.com είχανε παρουσιάσει σημαντική αύξηση κατά την κρίσιμη περίοδο 2002 και 2003.
Αλλαγή συμπεριφοράς.
Η συμβουλή είναι μία: Μείνετε στο σπίτι. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγεται η επίσκεψη σε καταστήματα και κατά συνέπεια η μεγαλύτερη έκθεση σε κινδύνους και πιθανότητα μόλυνσης. Οι εικόνες όπου πανικοβλημένοι πελάτες αδειάζουν τα ράφια των καταστημάτων μπορεί να αντικατασταθεί από online shopping από την ασφάλεια του σπιτιού. Περισσότερος κόσμος φαίνεται να υιοθετεί αυτή την πρακτική και είναι σημαντικό το online retail να μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτή την αύξηση ζήτησης, τόσο με stock προϊόντων αλλά και αξιόπιστες υπηρεσίες παράδοσης.
Φαγητό
Μια από τις βασικότερες ανάγκες των ανθρώπων είναι η τροφή και ο τρόπος κάλυψής της μπορεί να αποτελέσει μια λύση για την επιτυχημένη λειτουργία επιχειρήσεων σίτισης τη συγκεκριμένη περίοδο. Η μεταφορά της στόχευσης από το offline στο online, το ecommerce, τα μικρότερα καταστήματα και τις omnichannel υπηρεσίες είναι μια στρατηγική που μπορεί να αποφέρει κέρδος και να ικανοποιήσει τις ανάγκες των καταναλωτών.
Διανομή
Όταν μια περιοχή βρίσκεται σε καραντίνα όπως στην Κίνα και την Ιταλία, είναι πρόκληση όταν ανοιχτά εστιατόρια δεν μπορούν να επιτρέψουν σε πελάτες να εισέρθουν ή να γίνονται διανομές σε σπίτια. Οι εταιρείες μπορούν να ενσωματώσουν συστήματα τα οποία θα ενημερώνουν αν μία αποστολή είναι εφικτή ή όχι και να αυξήσουν το προσωπικό στα κέντρα εξυπηρέτησης για γρήγορη ενημέρωση σε απαιτητικές περιόδους όπως αυτή.
Καλλυντικά
Οι εταιρείες καλλυντικών που είναι αναμενόμενο να έχουν μείωση πωλήσεων, χρειάζονται ιδέες όπως της κινέζικης Lin Qingxuan, η οποία ενώ αναγκάστηκε να κλείσει το 40% των καταστημάτων της, παρατήρησε αύξηση 200% από το προηγούμενο έτος, χρησιμοποιώντας το προσωπικό της σαν online influencers.
Μόδα/Luxury Προϊόντα
Η παρουσία σε όλα τα ψηφιακά κανάλια και η χρήση νέων τεχνολογιών όπως το Augmented Reality (AR) αποτελούν επιλογές που μπορούν να βοηθήσουν τις fashion εταιρείες να ξεχωρίσουν και να έχουν καλύτερα αποτελέσματα από το offline.
Ασφάλεια
Η Ant Financial (πρώην Alipay) προσέφερε δωρεάν κάλυψη σε σχέση με τον Coronavirus στα προϊόντα της. Αυτό ενθάρρυνε νέους πελάτες να αγοράσουν ασφάλεια online και αύξησε την εμπιστοσύνη των ήδη πελατών της. Η κίνηση αυτή οδήγησε σε αύξηση 30% στις πωλήσεις ασφαλιστικών προϊόντων.
Υγεία
H JD Health προσέφερε δωρεάν online συμβουλευτική με γιατρούς και ένα online εργαλείο που βοηθάει ασθενείς με χρόνιες παθήσεις να συνεχίσουν να προμηθεύονται τη φαρμακευτική αγωγή τους.
Η Alibaba ξεκίνησε μια B2B πλατφόρμα που ενώνει πωλητές με νοσοκομεία και τοπικές κυβερνήσεις και δήλωσε πως θα παραδίδουν όλα τα προϊόντα σε νοσοκομεία που έχουν ανάγκη, όπου κι αν βρίσκονται αυτά.
Στρατηγική για το μέλλον
Μπορεί να ακούγεται απαισιόδοξο αλλά είναι ρεαλιστικό πως η παρούσα κατάσταση αποτελεί ένα preview για τα επόμενα χρόνια. Αυτό που πρέπει να προκύψει μέσα από τις προκλήσεις είναι μια ώριμη αντιμετώπιση της κατάστασης και στρατηγική για το μέλλον. Είναι αναμενόμενο πως το ότι η ψηφιακή πλευρά του retail θα αυξηθεί γρηγορότερα από προηγούμενες προβλέψεις και τo eCommerce πρέπει να είναι ικανό να αντιμετωπίσει όλα τα προβλήματα που προκύπτουν στον offline κόσμo.
Κι όπως είπε και ο Charles Darwin «Δεν είναι το δυνατότερο είδος αυτό που επιβιώνει, ούτε το εξυπνότερο. Είναι αυτό που προσαρμόζεται στην αλλαγή.»
Πηγές:
What coronavirus could mean for the global economy hbr.org
How chinese companies have responded to coronavirus hbr.org
The coronavirus budget may be the way to reset retail internetretailing.net
Charts that matter march 11, 2020
Covid-19 concerns may boost ecommerce as consumers avoid stores
www.emarketer.com
Coronavirus cuts smartphone sales 55% in china. But ecommerce and delivery
businesses are booming,
www.forbes.com/
Will the coronavirus crisis, like sars, give birth to the next big thing in china tech?
Www.scmp.com
Some chinese tech companies see a surge in customers amid coronavirus outbreak
www.scmp.com
With sales slowing, china’s ecommerce giants pivot to coronavirus assistance
www.adweek.com
The impact of the coronavirus on retail
www.retaildive.com
How forward-thinking ecommerce marketers are handling the coronavirus outbreak
www.klaviyo.com/
Coronavirus fears may drive u.s. ecommerce sales beyond 2020 projections
www.forbes.com
Here’s how designers are fighting the impact of the coronavirus inside italy’s lockdown zone
footwearnews.com
Other voices: what coronavirus means for e-commerce
www.mmh.com