Το μέλλον είναι εδώ και ακούει στο όνομα των Progressive Web Applications
Βέλτιστη εμπειρία mobile
PWA: Η εξέλιξη του responsive site/customer experience
Ο σύγχρονος κόσμος κινείται μέσα από ένα smartphone. Κανείς δε σε γνωρίζει καλύτερα από το κινητό σου, ενώ παράλληλα ο μεγαλύτερος τζίρος σου έρχεται πλέον από εκεί. Αλλά πόσο καλά εξυπηρετούνται οι πελάτες σου από την mobile version του eshop σου; Το mobile-first είναι πλέον πραγματικότητα, ωστόσο η εμπειρία του χρήστη -ακόμα και μέσα σε ένα responsive eshop- έχει αναμφισβήτητα πολλά περιθώρια βελτίωσης. Γι’ αυτό τα Progressive Web App (PWA) είναι εδώ και είναι το πιο hot γεγονός στον χώρο του προγραμματισμού και της online customer experience.
Τι είναι;
Τι είναι όμως το PWA; Ουσιαστικά πρόκειται για ένα υβρίδιο mobile site & app. Τόσο απλό! Δηλαδή είναι εφαρμογές που φορτώνουν σαν κανονικές ιστοσελίδες, αλλά προσφέρουν στον χρήστη τις λειτουργικότητες μιας εφαρμογής: offline περιήγηση, push notification, τρομερές ταχύτητες και πολλά ακόμα!
Για να γίνει πιο κατανοητό, μπορούμε να δούμε ένα παράδειγμα: Ψάχνεις κάτι στο αλάνθαστο Google, σου βγάζει τα αποτελέσματα αναζήτησης και μπαίνεις στο site που σου φάνηκε καλύτερο. Τότε εμφανίζεται ένα διακριτικό push notification που σε ρωτάει αν θέλεις να προσθέσεις το xyzsite.gr στην αρχική σου οθόνη, όπως βλέπουμε στην εικόνα:
Άπαξ, λοιπόν, και πατήσεις αυτό το μικρό κουμπάκι, έχεις μία εφαρμογή στο κινητό σου που είναι: Αξιόπιστη, Γρήγορη & Engaging. Μία εφαρμογή που εγκατέστησες χωρίς να επισκεφτείς κανένα app store και χωρίς χρονοτριβή. Έτσι, φωλιάζεις στο «δεξί χέρι» του χρήστη τόσο απλά και μπορείς πλέον να του προσφέρεις μία εξαιρετικά βελτιωμένη εμπειρία. Αυτά τα νέα επίπεδα εμπειρίας που φέρνει η PWA οδηγούν αναπόφευκτα και σε νέα επίπεδα μετατροπών!
Ποια είναι η προστιθέμενη αξία μιας PWA;
Καταρχάς η ταχύτητα! Το 53% των χρηστών εγκαταλείπουν ένα site αν κάνει πάνω από 3 δευτερόλεπτα να φορτώσει. Και όταν φορτώσει, οι χρήστες περιμένουν να είναι γρήγορο, να μην απαιτεί άχρηστο scrolling και να αποκρίνεται άμεσα στην πλοήγησή τους. Με τις PWA η ταχύτητα δεν είναι πλέον θέμα, αφού λειτουργεί σαν εφαρμογή εγκατεστημένη στο κινητό του. Επιπροσθέτως, από αυτή τη λειτουργικότητα προκύπτει και η βασικότερη προστιθέμενη αξία της PWA: η εμπειρία του χρήστη! Όλα μέσα στην PWA κυλούν ομαλά και γρήγορα σε ένα πεντακάθαρο περιβάλλον που δεν σε μπερδεύει. Δείτε ένα παράδειγμα της διαδικασίας αγοράς μέσα σε μία PWA:
Μία full screen εμπειρία – χωρίς ενοχλητικά pop-up, χωρίς ανακατευθύνσεις, χωρίς αναμονή!
Έτσι, τα ποσοστά αλληλεπίδρασης εκτοξεύονται τόσο χάρη στην βελτιωμένη εμπειρία που προσφέρεις μέσω της progressive web app, όσο κι επειδή συνδυάζεται άψογα με την στρατηγική marketing που ακολουθείς. Ο χρήστης με μία PWA έχει πλέον το brand σου στην αρχική του οθόνη, κατοικείς στο smartphone του και μπορείς να εμφανίσεις push notifications για οποιαδήποτε προωθητική σου ενέργεια, όπως προσφορές, δωρεάν μεταφορικά ή διαγωνισμούς.
Let numbers talk!
Τα πρώτα στατιστικά από τις PWA που έχουν έρθει από το εξωτερικό μιλούν από μόνα τους:
Petlove: x2.8 αύξηση μετατροπών και μέσης διάρκειας παραμονής στο site
West Elm: 15% αύξηση στη μέση διάρκεια παραμονής και 9% αύξηση εσόδων
Ele.me: 11.6% μείωση load time σε pre-cached σελίδες & κατά 6.35% σε όλες τις σελίδες
BookMyShow: 80% αύξηση conversion rate
Flipkart: 50% διείσδυση νέων πελατών
Garbarino: 27% αύξηση conversion rate, 9% μείωση bounce rate
OLX: 250% αύξηση στο re-engangement με push notifications, 146% αύξηση του CTR, 80% μείωση του bounce rate
Lancome: 17% αύξηση μετατροπών, 51% αύξηση στα mobile session, 18% αύξηση στο open rate των ειδοποιήσεων & 12% αύξηση στην μετατροπή των εγκαταλελειμμένων καλαθιών
Σύντομα θα έχουμε και τα πρώτα ελληνικά στατιστικά από τους δικούς μας πελάτες, που επιλέγουν να είναι πάντα ένα βήμα μπροστά. Στη Netsteps ως πρωτοπόροι στο ηλεκτρονικό εμπόριο ακολουθούμε τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις, δείχνοντας τον δρόμο. Τα πρώτα PWA θα είναι σύντομα live και θα χαρούμε να μοιραστούμε αυτή την omnichannel εμπειρία μαζί σας!
Η ομάδα της Netsteps κατανοεί πλήρως όλο αυτό το περιβάλλον και πως αυτό επηρεάζει τη δομή ενός e-shop, αλλά και τη στρατηγική ενσωμάτωσή του στη συνολική ψηφιακή εικόνα κάθε brand. Επικοινώνησε μαζί μας για να μάθεις πώς θα ωφεληθεί η επιχείρησή σου και ακολούθησέ μας στο facebook και στο instagram για περισσότερα νέα και tips.