Η ανάγκη δημιουργίας εμπειριών υψηλού επιπέδου είναι πλέον πρώτη στην ατζέντα των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Άλλωστε, είναι πλέον σαφές ότι οι καταναλωτές σήμερα δένονται περισσότερο με την εμπειρία αγοράς που προσφέρει ένα brand, παρά με το ίδιο το brand. Αυτό έχει καταστεί πια αντιληπτό και γι’ αυτό βλέπουμε διάσημα brands να επενδύουν μεγάλα ποσά για την εμπειρία του καταναλωτή, ενώ αντίστοιχα και οι εταιρείες τεχνολογίας επενδύουν την έρευνά τους στη δημιουργία ολοένα και περισσότερο engaging εμπειριών. Έτσι γεννήθηκε η ορολογία του experience-driven commerce και από εδώ πηγάζει και το moto της Adobe Magento: “Make every moment personal, every experience shoppable”.
Η τεχνολογία του PWA μας φέρνει 2 σημαντικές έννοιες, που έχουν ήδη ξεκινήσει να εφαρμόζονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο:
- εντυπωσιακά άμεσα αποτελέσματα σε ποιοτικά χαρακτηριστικά
- νέους δρόμους για εμπειρίες αγοράς από το μέλλον.
Aliexpress, Lancome, Debenhams, Louis Vuiton, deWalt, Tally weilj, Zadig & Voltaire είναι μερικά από τα μεγαλύτερα brands που εφάρμοσαν την τεχνολογία και είδαν τόσο τα ποιοτικά όσο και τα ποσοτικά τους χαρακτηριστικά να εκτοξεύονται ως απόρροια του νέου επιπέδου λειτουργικότητας που προσφέρουν.
Ενδεικτικά της νέας εμπειρίας, η Aliexpress ανακοίνωσε:
- +104% New users conversion rate
- +75% Time per Sessions
- 2X more pages
Παράλληλα, ο Gartner σε έρευνά του αναφέρει ότι το 50% των εταιριών retail θα λάβουν την απόφαση για στροφή στην τεχνολογία του PWA μέσα στο 2020.
Τι είναι το PWA και το Headless Commerce;
Δεν πρόκειται για κάτι νέο, αφού είναι μια τεχνολογία που εισήγαγε η Google με στόχο να κάνει τις εφαρμογές γρήγορες και εύχρηστες σε περιβάλλοντα mobile. Το νέο είναι πώς σήμερα η τεχνολογία αυτή μπορεί να εφαρμοστεί στο ecommerce!
Το Progressive Web Application, aka PWA, είναι μια τεχνολογία που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός Mobile Application και ενός Mobile Site. Συνοπτικά, τα οφέλη που φέρνει είναι:
- Instant Installation. Εγκαθίσταται στα κινητά με ένα κλικ, ενώ δεν μεσολαβούν marketplaces (Google Play, Apple Store)
- Είναι ορατό στις μηχανές αναζήτησης. Το βασικό πρόβλημα των mobile εφαρμογών είναι πως δεν μπορούν να ανιχνευτούν από τις μηχανές αναζήτησης, με αποτέλεσμα να χάνουμε πολύ από το Search Engine Optimization. Με το PWA συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο και το SEO απογειώνεται!
- Instant Pay. Χρησιμοποιούμε αποθηκευμένους τρόπους πληρωμής του browser και μπορούμε να πληρώσουμε πραγματικά με ένα κλικ!
- SuperFast. Σε αντίθεση με τα mobile sites, τα PWAs είναι πολύ ελαφριά και σκοράρουν πολύ καλύτερα από τα πιο γρήγορα mobile sites!
- Native Functionality. Τα PWAs προσφέρουν native λειτουργίες Mobile εφαρμογών, όπως Push Notifications, Shortcuts κ.α.
Όλα τα παραπάνω συνθέτουν τεχνολογίες που μπορούν να οδηγήσουν σε πολύ καλύτερες εμπειρίες αγοράς. Πάμε όμως και ένα βήμα παραπέρα… Φανταστείτε ότι θέλετε να δημιουργήσετε μια νέα εμπειρία αγοράς, που να εξυπηρετεί μια διαφορετική ανάγκη: μια μεγάλη οθόνη σε μια βιτρίνα, ένα smart mirror, tablet shopping μέσα σε ένα φυσικό κατάστημα, SmartWatch shopping, voice commerce και άλλα πολλά. Εδώ, λοιπόν, έρχεται το HeadLess Commerce. Αρχιτεκτονικά, η δημιουργία της εμπειρίας του πελάτη διαχωρίζεται από την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου με στόχο να μας δώσει ευελιξία. Στο παρακάτω σχήμα μπορεί να γίνει κατανοητή η αρχιτεκτονική του HeadLess Commerce.
Παραδοσιακά, ο κώδικας ενός site μέσα στην πλατφόρμα είναι κάτι που μας περιορίζει σημαντικά ως προς τις λειτουργίες και τους χρόνους ανάπτυξης, όταν θέλουμε να δημιουργήσουμε διαφορετικές εμπειρίες. Ο διαχωρισμός και η απεμπλοκή του επιπέδου της εμπειρίας του πελάτη μας δίνει πολλαπλά οφέλη, όπως:
- Πραγματικές Omnichannel εμπειρίες
- Προσωποποιημένες εμπειρίες
- Εύκολη εισαγωγή νέων touch point
- Γρήγορο time-to-market
- Ανεξάρτητο από πλατφόρμα: μπορεί να εφαρμοστεί πάνω σε Magento, SalesForce, Prestashop, Custom Platform. κ.α.
Superpanes Case Study
Υλοποιήσαμε PWA και Headless Commerce στο no1 eshop βρεφικής φροντίδας στην Ελλάδα. Τα αποτελέσματα ήταν πραγματικά εντυπωσιακά: 70% καλύτερο conversion rate, ενώ καταφέραμε την σελίδα καταλόγου να φορτώνει σε μόλις 0.8sec.
Στην NetSteps αναπτύσσουμε PWAs για τους πελάτες μας, βασισμένα σε headless αρχιτεκτονικές και σύντομα θα δούμε και νέα case studies.
Δείτε περισσότερα εδώ https://www.netsteps.gr/pwa-for-any-platform/
Ioannis Karalis
Managing Director @ Netsteps