Τα τελευταία χρόνια η αμερικανική μόδα προσφορών της Μαύρης Παρασκευής, έχει εφαρμοστεί με μεγάλη επιτυχία στην Ελλάδα. Η μέρα Black Friday έχει συνδεθεί στο μυαλό του καταναλωτή με μία ημέρα flash προσφορών, με το αίσθημα του επείγοντος να κυριαρχεί στην επικοινωνία αυτής της αγοραστικής περιόδου. Πώς, και γιατί δημιουργήθηκε αυτή η αγοραστική περίοδος όμως;
Η πρώτη χρήση του όρου “Black Friday” φαίνεται πως έγινε στη Φιλαδέλφεια κατά το 1961, προκειμένου να περιγράψει την ενοχλητική για τους πεζούς κυκλοφορία, των πολυάριθμων οχημάτων, την Παρασκευή μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών. Στη συνέχεια αυτή η φράση διαδόθηκε ευρέως και κατέληξε να ταυτίζεται εννοιολογικά με το “σημείο μηδέν” της σεζόν, κατά το οποίο η κίνηση της αγοράς αυξάνεται κατακόρυφα. Με άλλα – αμερικάνικα – λόγια, τα ετήσια κέρδη στο λιανεμπόριο περνούν από το κόκκινο (red), στο μαύρο (black), που συμβολίζει – στα λογιστικά – την μετάβαση από τη ζημιά στο κέρδος, αντίστοιχα.
Ωραία όλα αυτά… αλλά πώς μπορώ εγώ να χρησιμοποιήσω αυτή τη μέρα ώστε να δώσω ώθηση στη δική μου αγορά; Ακολούθησε τα παρακάτω tips και ανακάλυψε και εσύ τη δύναμη αυτής της μέρας!
Search & Prepare!
Μην βιαστείς να εφαρμόσεις αυτή την ημέρα προσφορών στην επιχείρησή σου, γιατί μπορεί να έχεις μακροπρόθεσμα τα ανάποδα αποτελέσματα. Με άλλα λόγια, κάθε επιχείρηση πρέπει να μελετήσει τις υπηρεσίες/προϊόντα που μπορεί να δώσει ως προσφορές στους πελάτες της, καθώς και τον όγκο εμπορικής κίνησης που μπορεί να υποστηρίξει. Για παράδειγμα, για ένα κατάστημα ρούχων, η εφαρμογή ενός δελεαστικού ποσοστού έκπτωσης είναι πολύ καλή πρακτική, ενώ για ένα super-market έκπτωση θα μπορούσε να εφαρμοστεί μόνο στα είδη σπιτιού/κήπου/ρουχισμού. Τέλος, αν λειτουργείς ένα eshop ρούχων υποστηριζόμενο από μικρό προσωπικό ή έχοντας ένα όχι και τόσο fast-browsing site, ίσως δεν είναι καλή ιδέα να διαφημίσεις με ζήλο και έπαρση τη Black Friday, αφού στο τέλος δεν θα μπορείς να εξυπηρετήσεις τους πελάτες σου.
Η Black Friday “θέλει το χώρο της”…
Δώσε σημασία σε αυτή τη μέρα και βοήθησε τον αλγόριθμο της Google να σε “φέρει πιο κοντά” στον μελλοντικό σου πελάτη, δημιουργώντας μία μοναδική BF (Black Friday) landing page στο site σου, συνοδεύοντάς τη με το κατάλληλο SEO-friendly κείμενο (ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και πρέπει να χρησιμοποιήσεις όσα περισσότερα όπλα μπορείς).
“Spread the news”
Είναι ώρα να οραματιστείς ένα concept με το οποίο θα εντυπωσιάσεις και τελικά θα προσελκύσεις τους πελάτες σου, πριν αλλά και κατά τη διάρκεια της BF. Banners, display ads και social media φωτογραφίες πρέπει να δημιουργούν μία ενιαία και έξυπνη marketing καμπάνια. Προγραμμάτισε όλες τις προωθητικές ενέργειές σου, κορυφώνοντας την έντασή τους, τη BF. Μία ενέργεια που οπωσδήποτε δεν πρέπει να ξεχάσεις να πραγματοποιήσεις είναι η δημιουργία διαφήμισης με παρότρυνση εγγραφής στο newsletter σου με σκοπό τη μεγέθυνση της λίστας συνδρομητών σου. Παρότρυνε το remarketing κοινό σου να κάνει sign up στη newsletter λίστα σου, υπόσχοντάς του να μάθει πρώτο όλες τις BF προσφορές!
Για περισσότερα tips & tricks, επικοινώνησε μαζί μας εδώ!