Κάθε Νοέμβρη, το retail ζει το πιο απαιτητικό του τεστ. Όμως όσα brands προετοιμάζονται σωστά κερδίζουν και το παιχνίδι!
Η περίοδος Black Friday – Cyber Monday (BFCM) δεν είναι απλώς μια “στιγμή εκπτώσεων”· εξακολουθεί να αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς στρατηγικούς πυλώνες της εμπορικής χρονιάς.
Σε πολλούς κλάδους του retail, η περίοδος αυτή μπορεί να αντιπροσωπεύει από 5% έως και 15% του ετήσιου τζίρου τους! Γι’ αυτό η συγκεκριμένη περίοδος είναι ένα πραγματικό “πεδίο μάχης”, όπου κερδίζουν όσοι προετοιμάζονται έγκαιρα, αξιοποιούν δεδομένα και κινούνται με ευελιξία.
Για τη NetSteps, η πρόκληση είναι διπλή: να σταθεί δίπλα στους πελάτες της μέσα στην ένταση της περιόδου και να μετατρέψει το peak αυτής της περιόδου σε μακροπρόθεσμη επιτυχία.
Performance Marketing: Πώς να μεγιστοποιήσεις τα αποτελέσματα την περίοδο της BFCM
1.1. Αύξηση budget πριν το peak
Ξεκίνα την προετοιμασία 2-3 εβδομάδες πριν το peak season!
Οι χρήστες μπαίνουν σε φάση έρευνας αγοράς νωρίτερα, ενώ τα διαφημιστικά κόστη αυξάνονται κατακόρυφα όσο πλησιάζουν οι μέρες. Επένδυσε σταδιακά σε καμπάνιες awareness και consideration για να τροφοδοτήσεις τα κοινά σου, πριν ενισχύσεις τις hard-selling campaigns.
1.2. Lead Generation και early access
Ξεκίνα καμπάνιες συλλογής emails (π.χ. «Κάνε την εγγραφή σου για να δεις πρώτος τις Black Friday προσφορές») και αξιοποίησε τη λίστα αυτή ως VIP κοινό με early access στις προσφορές. Δώσε προτεραιότητα στους υπάρχοντες πελάτες σου, προσφέροντας early access ή ένα μικρό επιπλέον bonus. Mε αυτόν τον τρόπο ενισχύεις τη σχέση του brand με το κοινό, αυξάνεις το engagement και έχεις ήδη “ζεστούς” αγοραστές όταν ξεκινήσει η κύρια καμπάνια.
1.3. Creatives και templates / Cross-channel consistency
Φτιάξε “Black Friday-ready” templates με dark mode αισθητική, έντονα CTA, countdown timers και banners που τραβούν το βλέμμα και δημιουργούν αίσθηση επείγοντος.
Σχεδίασε creatives που προσαρμόζονται εύκολα σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας.
Πρέπει να υπάρχει consistency σε όλα τα touchpoints και να μιλούν την ίδια “Black Friday γλώσσα”. Κράτα μία ενιαία γραμμή με ίδιο μήνυμα και creatives σε όλα τα κανάλια με στόχο την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας και της συνοχής του brand.
1.4. Τεχνική προετοιμασία και υποδομή
Κάνε ένα πλήρες stress test στο site σου και βεβαιώσου ότι όλα λειτουργούν σωστά.
Με 7 στις 10 αγορές να πραγματοποιούνται από κινητό, δώσε προτεραιότητα στην ταχύτητα φόρτωσης, στο γρήγορο checkout και σε UX σχεδιασμό που διευκολύνει την περιήγηση των χρηστών στο mobile.
1.5. Segmentation και personalization
Δημιούργησε segments με το κοινό σου: νέοι ή επαναλαμβανόμενοι πελάτες, high spenders, cart abandoners κ.ά. Η προσαρμογή μηνυμάτων και προσφορών ανά κοινό μπορεί να ενισχύσει τις πωλήσεις κατά 20%-30%.
1.6. Countdown timers / scarcity
Χρησιμοποίησε μηνύματα όπως «λήγει σε 3 ώρες» ή «απομένουν μόνο 5 τεμάχια» για να ενισχύσεις την αίσθηση επείγοντος. Η τακτική αυτή μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις έως και 8%.
1.7. Real-time optimization & ευελιξία budget
Παρακολούθησε τις καμπάνιες σου σε τακτά διαστήματα και κάνε έγκαιρες προσαρμογές, όπως το budget allocation από ads που παρουσιάζουν χαμηλή απόδοση σε εκείνα που πετυχαίνουν καλύτερο ROAS. Ακόμα και μικρές αλλαγές μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις κατά 10-20%, ειδικά όταν βασίζονται σε δεδομένα απόδοσης σε πραγματικό χρόνο.
Πρόσεξε, όμως, τις πολύ συχνές ή μεγάλες αλλαγές, γιατί μπορεί να έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα και να “μπερδέψουν” τον αλγόριθμο.
🔹 2. Μετά το Peak – Retention & Analysis
2.1. Post-Black Friday follow-ups
Στείλε ένα ευχαριστήριο email λίγες μέρες μετά τις αγορές της Black Friday για να κρατήσεις επαφή και να βελτιώσεις την εμπειρία του πελάτη. Μπορείς να στείλεις προτάσεις cross-sell ή upsell μερικές εβδομάδες μετά την παραλαβή, όταν έχει γνωρίσει ήδη το προϊόν και είναι πιο δεκτικός σε νέες αγορές.
2.2. Loyalty incentives
Μετά τη BFCM, εστίασε στο πώς θα κρατήσεις αυτούς τους νέους πελάτες. Πρόσφερε πόντους, κουπόνια ή early access σε επόμενες προσφορές, όπως π.χ. XMAS Offers, ώστε να τους ενθαρρύνεις να επιστρέψουν. Έτσι, οι αγορές αυτής της περιόδου μπορούν να εξελιχθούν σε μακροχρόνιες σχέσεις.
2.3. Post-mortem ανάλυση
Αξιολόγησε την καμπάνια σου συνολικά: δες metrics όπως CPA, ROAS, conversion rate, AOV. Εντόπισε ποια κανάλια και προϊόντα απέδωσαν καλύτερα και αυτά τα δεδομένα θα σε καθοδηγήσουν στον σχεδιασμό της επόμενης χρονιάς.
2.4. Retargeting όσων δεν αγόρασαν
Μην αφήσεις να πάει χαμένο το κοινό που έδειξε ενδιαφέρον αλλά δεν ολοκλήρωσε αγορά. Επανεργοποίησέ το με νέα δημιουργικά και διαφορετικά μηνύματα, ώστε να του δώσεις έναν λόγο να επιστρέψει.
Beyond Performance: Στρατηγικές για πιο ολοκληρωμένη παρουσία
Δες μερικές ιδέες για να χτίσεις μια πιο ολοκληρωμένη στρατηγική.
- First-party data & personalization
Με τη σταδιακή κατάργηση των third-party cookies, τα first-party δεδομένα γίνονται πιο κρίσιμα από ποτέ. Στήριξε τη στρατηγική σου σε email lists, αγοραστική συμπεριφορά και CRM insights, ώστε να κατανοείς καλύτερα το κοινό σου.
Χρησιμοποίησε predictive personalization και smart recommendations για να αυξήσεις AOV, CTR και conversion rate.
- Omnichannel εμπειρία, storytelling & creators
Οι καταναλωτές κινούνται πλέον συνεχώς ανάμεσα σε social, web, app και φυσικά καταστήματα. Δημιούργησε μια ενιαία εμπειρία σε όλα τα touchpoints και συνεργάσου με micro-creators που προσθέτουν μία αυθεντική φωνή στο κοινό σου.
Χρησιμοποίησε behind-the-scenes, teaser videos και UGC περιεχόμενο για να μεταδώσεις συναίσθημα και αυθεντικότητα.
- Απλοποίηση προσφορών & bundles
Οι χρήστες κουράζονται από την πολυπλοκότητα. Αν δεν είναι εφικτό να εμφανίζονται άμεσες εκπτώσεις στις product pages, επίλεξε πιο απλές λύσεις όπως προσφορές που εφαρμόζονται αυτόματα στο checkout, Δωρεάν Μεταφορικά, “2+1 bundles” και γενικά promos που κάνουν την εμπειρία πιο εύκολη και μειώνουν τα σημεία τριβής.
- Διαφοροποίηση Black Friday / Cyber Monday
Ανανέωσε τα creatives και τις προσφορές για τη Cyber Monday.
Παρουσίασε νέα προϊόντα, δώρα ή διαφορετικά promos, ώστε να μη μοιάζει απλώς σαν συνέχεια της Black Friday.
- SMS, push & automation flows
Ενίσχυσε τα email με SMS alerts και push notifications για flash sales ή reminders.
- AI & predictive optimization
Χρησιμοποίησε εργαλεία AI για ανάλυση δεδομένων, πρόβλεψη ζήτησης και δυναμική κατανομή budget. Machine Learning μοντέλα μπορούν να εντοπίσουν ποια προϊόντα θα είναι best sellers και να κατευθύνουν το spend σε πραγματικό χρόνο.
- Omnichannel εμπειρία: Online + In-store
Αν διαθέτεις φυσικά καταστήματα, ενσωμάτωσέ τα στη συνολική στρατηγική της περιόδου: Click & Collect, QR coupons, in-store exclusive offers και real-time ενημέρωση διαθεσιμότητας δημιουργούν μια ενιαία, ομαλή εμπειρία που συνδέει το online με το in-store.
Συνοψίζοντας…
- Ξεκίνα νωρίς – η BFCM δεν είναι μία μέρα ή μία εβδομάδα, απαιτεί μία περίοδο προετοιμασίας.
- Επένδυσε σε data & personalization.
- Εστίασε στο mobile και στη συνολική εμπειρία του χρήστη.
- Εφάρμοσε storytelling και συνέπεια μηνυμάτων σε όλα τα κανάλια.
- Μετά το peak, επένδυσε σε loyalty & retention.
- Χρησιμοποίησε AI και first-party data για έξυπνες αποφάσεις.
Η περίοδος της Black Friday είναι το απόλυτο stress test για τα περισσότερα retail brands. Όσοι το περάσουν με επιτυχία, είναι έτοιμοι για κάθε επόμενο βήμα.
Με τη NetSteps στο πλευρό σου, κάθε stress test γίνεται success story!
Επικοινώνησε μαζί μας σήμερα για να βελτιώσεις τη δική σου στρατηγική!