Η εφαρμογή μίας social media strategy μπορεί να μην είναι πάντα μια απλή αποστολή! Ωστόσο, αν τα καταφέρεις υπόσχεται να φέρει traffic στο site σου, άμεση επικοινωνία, καλύτερη γνώση των πελατών σου και καινούργια leads για την επιχείρησή σου! Συνεπώς, τη θέλεις!
Για να πετύχεις μία αποδοτική social media strategy είναι σημαντικό να συνοδεύεις τα posts σου με δυνατό, στοχευμένο και to the point copy. To copywriting έχει πια αναδειχθεί σε τέχνη και αποτελεί κεντρικό πυλώνα της social media στρατηγικής σου! Για αυτό είναι σημαντικό να θυμάσαι τα παρακάτω:
1. Προσωπικότητα-Αυθεντικότητα
Δεν πρέπει να ξεχνάς τη social πλευρά των social media! Το περιβάλλον είναι εξ ορισμού «ανεπίσημο» και οι χρήστες βρίσκονται εδώ πρωτίστως για να επικοινωνήσουν με τους φίλους τους. Γι’ αυτό οι σκληρές επαγγελματικές γραμμές δε θα πάνε το μήνυμά σου πολύ μακριά! Πρέπει να δημιουργήσεις μία συνεπή προσωπικότητα, δίνοντας στην επιχείρησή σου μία «φωνή», που διατηρεί το στυλ και το ύφος της. Το να είσαι αυθεντικός και να απευθύνεσαι άμεσα στο κοινό σου θα αυξήσει την εμπιστοσύνη που νιώθουν οι χρήστες στο brand σου.
2. Έσω σύντομος
Στο Twitter υπάρχει υποχρεωτικός περιορισμός των χαρακτήρων που μπορείς να χρησιμοποιήσεις, εν αντιθέσει με το Facebook. Και στο Facebook όμως το μήνυμά σου πρέπει να είναι σύντομο και ξεκάθαρο, καθώς έχει αποδειχτεί ότι τα συντομότερα posts έχουν υψηλότερο CTR εν συγκρίσει με τα μεγαλύτερα. Τα άσκοπα επίθετα και η ανούσια φλυαρολογία δεν έχουν χώρο εδώ! Το 80% των χρηστών διαβάζει μόνο τους τίτλους, επομένως εκεί είναι που πρέπει να βάλεις τα δυνατά σου!
3. Μπες στη θέση του πελάτη
Μην μπεις στη διαδικασία να περιγράψεις ακόμα ένα προϊόν! Όσο σούπερ-φανταστικό κι αν είναι! Στο copy σου αυτό που πρέπει να μεταφέρεις στο κοινό σου είναι γιατί χρειάζεται το εν λόγω προϊόν, τι θα του προσφέρει, ποιο είναι το benefit; Τα posts σου πρέπει να απαντούν στην απλή ερώτηση «Τι κερδίζω εγώ;». Αν σε αυτό προσθέσεις λίγο χιούμορ -που όλοι χρειαζόμαστε που και που- και συναίσθημα, τότε το αποτέλεσμα ακούει στο όνομα “shareable content” (και σίγουρα το θες!).
4. Μη χρησιμοποιείς παθητική φωνή
Η παθητική φωνή μπορεί να μειώσει δραστικά το στοιχείο του εντυπωσιασμού σε ένα κείμενο-πόσω μάλλον εάν αυτό είναι και σύντομο. Σύγκρινε τα παρακάτω:
«Μας απονεμήθηκε το 1ο βραβείο!»
«Κερδίσαμε το 1ο βραβείο!»
Η ενεργητική φωνή δημιουργεί πάντα μία ισχυρή αίσθηση κίνησης, έντασης και υπεροχής. Δεν είναι καθόλου κακό να μάθει το κοινό σου ότι ενήργησες για να πετύχεις κάτι καλό!
5. Γράψε και ξαναγράψε & διόρθωσε
Practice makes perfect ή «επανάληψη, μήτηρ πάσης μαθήσεως» επί το ελληνικότερον! Το καλύτερο copy σου συνήθως δεν είναι το πρώτο που γράφεις, αλλά αυτό που προκύπτει όταν το δεις και το ξαναδείς, όταν το ξανασκεφτείς, όταν το γράψεις και το ξαναγράψεις. Πρόσεχε οπωσδήποτε την ορθογραφία και τη σύνταξη, γιατί αποτελεί βασικό δείγμα επαγγελματισμού, και όσον αφορά το περιεχόμενο προσπάθησε να σκεφτείς νέους τρόπους να έλξεις τους αναγνώστες και τους fans σου.
Αν εφαρμόσεις τις παραπάνω αρχές copywriting θα δεις μεγάλη διαφορά στο engagement και το CTR των posts σου. Τα social media αποτελούν για κάθε brand ένα σημαντικό κανάλι προώθησης και το copy βοηθά στο χτίσιμο ενός loyal κοινού, που σταδιακά θα μεταφραστεί σε πωλήσεις. Το content -σε κάθε του μορφή- παραμένει άλλωστε ο βασιλιάς!
Βέβαια, εάν δεν θες να ασχοληθείς με όλα αυτά, ρώτησέ μας και άσε μας να το κάνουμε εμείς για εσένα!