Οποτεδήποτε ψάξατε για μια σοκολάτα στο σπίτι σας, την απολαύσατε αμέσως!
Έχω κάνει άπειρες συζητήσεις με πελάτες για το πώς μπορούμε να αυξήσουμε το conversion rate σε ένα eShop και πώς θα φέρουμε νέες πωλήσεις. Ασυναίσθητα το μυαλό μας πάει στο πως θα εφαρμόσουμε νέες ιδέες, νέο budget, νέα στρατηγική και δεν δίνουμε λίγο χρόνο να σκεφτούμε μήπως έχουμε ήδη την δυνατότητα για μεγαλύτερα conversions στο site μας και απλά δεν την εκμεταλλευόμαστε.
Φιλοσοφική τοποθέτηση μεν, αλλά δεν σας κρύβω ότι από πάντα θυμάμαι τον εαυτό μου να προσπαθεί να αντιληφθεί πως μπορεί να εκμεταλλευτεί πλήρως τα κεκτημένα του προτού προβεί σε νέες κατακτήσεις. Οι νέες κατακτήσεις είναι βέβαια απαραίτητες, αλλά απαιτούν και μεγαλύτερο effort.
Αποφάσισα, λοιπόν, να γράψω μια σειρά από 3 σύντομα άρθρα (τώρα βλέπετε το πρώτο) με 3 τέτοιες ιδέες, με 3 κεκτημένα δηλαδή που έχετε και σήμερα, αλλά πιθανότατα δεν τα εκμεταλλεύεστε. Προσπαθήστε να μην χάσετε τα επόμενα 2, γιατί πραγματικά θα σας αλλάξουν τον τρόπο σκέψης – και θα κερδίσετε και κάποιες παραγγελίες!
Το παρόν άρθρο έχει να κάνει με το search. Εκμεταλλευόμενος την ιδιότητά μου ως συνιδρυτής του Findbar, την πρώτη ελληνική μηχανή αναζήτησης για on-site search, μπορώ να σας μεταφέρω κάποια insights παραπάνω.
Όλα τα sites έχουν σήμερα search, προσπαθώντας να δώσουν στον χρήστη τους τη δυνατότητα να ψάξει αυτό που θέλει. Τώρα ας πάμε σε ένα πολύ primitive principle: όταν ο άνθρωπος ψάχνει κάτι, το ψάχνει γιατί το θέλει, ζητάει την κατανάλωσή του. Είμαι σίγουρος ότι οποτεδήποτε ψάξατε για μια σοκολάτα στο σπίτι σας, σίγουρα την απολαύσατε αμέσως μόλις την βρήκατε😊
Για να μπω στα πιο ζουμερά και πιο digital, πάμε να δούμε το παρακάτω screenshot.
Δεν έχει σημασία το site προέλευσης, αλλά πιστέψτε με το παραπάνω δεν είναι προϊόν photoshop.
Αν για κάποιο λόγο δεν βλέπετε το screenshot, σας μεταφέρω δύο νούμερα:
Visits Without Search = 1.45% Ecommerce Conversion rate
Visits With Search = 5.35% Ecommerce Conversion rate
3.7 φορές μεγαλύτερο Conversion Rate (CR) σε όσους πλοηγήθηκαν μέσα από την αναζήτηση. Να σκεφτούμε και λίγο διαφορετικά το παραπάνω; Αφορά μόλις το 5.5% των χρηστών (αν δείτε την στήλη sessions), αλλά το 20% του τζίρου (αν δείτε την στήλη Revenue). Φυσικά, αυτό θα συμβεί αν έχεις μια καλή αναζήτηση. Μια αναζήτηση ικανή να βρίσκει αυτό που ψάχνει ο χρήστης. Μια αναζήτηση επίπεδου amazon και skroutz. Είμαι σίγουρος δε, ότι σε αυτά τα sites τα Sessions without search θα προσεγγίζουν το μηδέν. Γιατί τα sites αυτά δεν έχουν άλλη επιλογή -λόγω του μεγάλου προϊοντικού καταλόγου- από το να έχουν ένα άριστο search.
Πείτε όμως ότι βελτιώσατε την αναζήτηση και εκτοξεύσατε το conversion rate με search στον θεό! Δεν αρκεί αυτό μόνο. Πρέπει να πειράξετε και το άλλο νουμεράκι, δηλ. το “visits with searh”, για να δράσει πάνω του ο πολλαπλασιαστής του conversion. Με άλλα λόγια πρέπει να μάθετε τους χρήστες να χρησιμοποιούν το search bar. Πώς; Μεγαλώστε την μπάρα για να είναι πάντα ορατή και σε Mobile και σε Desktop, εμφανίστε ένα popup και ενημερώστε το χρήστη σας ότι πλέον εδώ υπάρχει δυνατότητα και για φωνητική αναζήτηση (όχι μόνο γραπτή) και διάφορα άλλα τέτοια UX κολπάκια.
Πέρα όμως από την αποδεδειγμένα πολύ καλύτερη και άμεση απόδοση που έχει ένα καλό search, να τονίσω και κάτι άλλο πολύ σημαντικό: δεν μετριoύνται όλες οι επεμβάσεις που κάνουμε στην επιχείρησή μας με νούμερα (όπως μας έμαθε η digital τεχνολογία). Μια καλύτερη διακόσμηση σε ένα φυσικό σημείο δεν θα φέρει περισσότερους πελάτες την επόμενη μέρα. Υπάρχουν και κινήσεις που ούτε άμεσο impact έχουν ούτε μπορείς να τις μετρήσεις με κάποιον τρόπο. Το να παρέχετε μια ωραία εμπειρία αναζήτησης στον πελάτη σας ισοδυναμεί με το να του κάνεις πιο εύκολη την εμπειρία αγοράς, να τον κερδίσετε ακόμα περισσότερο και να μιλήσει για εσάς στον περίγυρό του.
Δεν χρειάζεται πλέον να είστε κολοσσός για να έχετε αυτήν την εμπειρία στο δικό σας shop, μπείτε στο https://findbar.io/request-demo/,συμπληρώστε τη φόρμα και θα σας κάνω προσωπικά ένα demo με τα δικά σας προϊόντα. Το findbar σήμερα το εμπιστεύονται πολύ μεγάλα -αλλά και μικρότερα- ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα.
Σας αφήνω να προβληματιστείτε με τα παραπάνω και επανέρχομαι με το δεύτερο άρθρο σε μερικές εβδομάδες 🙂
Γιάννης Καραλής
Netsteps Founder
Findbar Co-Founder