Γιατί το πιστεύουμε αυτό; Θα το διαπιστώσετε μόνοι σας στο παρόν άρθρο.
Αναμφισβήτητα στις μέρες μας οι influencers έχουν ανατρέψει τα όσα ξέραμε για το παραδοσιακό marketing!
Τι σημαίνει αυτό;
Το influencer marketing αξιοποιεί μία ήδη εδραιωμένη κοινότητα, αυτή που έχει χτίσει ένας influencer, με αποτέλεσμα η τελική καμπάνια να έχει καλύτερη απόδοση σε μικρότερο χρονικό διάστημα. Αυτό συμβαίνει λόγω των ‘’Followers’’. Το κοινό ακολουθεί έναν Influencer κυρίως επειδή ταυτίζεται μαζί του, θέλει να υιοθετήσει ένα παρόμοιο στυλ και αισθητική, καθώς και να ενημερωθεί για tips και νέα προϊόντα. Θα μπορούσαμε να δούμε δηλαδή τους Followers αυτούς, ως εν δυνάμει πελάτες για το Brand μας.
Δεν είναι νέο marketing trend. Είναι μία must–know στρατηγική, ένα ξεχωριστό κανάλι που φέρνει traffic & revenue σε επιχειρήσεις. Ο ‘’Άγιος Βασίλης’’ των πωλήσεων θα λέγαμε – κυρίως για τα fashion, beauty και fitness brands.
Ας κάνουμε μία παύση… και ας αναρωτηθούμε το εξής:
Πότε μπήκε στη ζωή μας ο όρος “influencer’’;
Αυτός ο όρος υπήρχε, χωρίς να το καταλαβαίνουμε, στην καθημερινότητα του καθενός μας. Πάντα αναζητούσαμε φιγούρες για έμπνευση, είτε σε φίλους μας είτε στην οικογένεια μας. Όπως επίσης και από τα είδωλά μας. Όλοι έστω 1 φορά στη ζωή μας, έχουμε υιοθετήσει ένα παρόμοιο look με τον αγαπημένο μας καλλιτέχνη, και πιστέψτε μας, είμαστε πολλοί! Με αυτόν τον τρόπο, θα έλεγε κανείς πως συνδεόμαστε με αυτό το πρόσωπο χωρίς να γνωρίζει καν την ύπαρξή μας.
Έτσι έγινε και με τους Άγγλους το 1760, όταν ένας αγγειοπλάστης με το όνομα Wedgwood έφτιαξε ένα σετ τσαγιού για τη βασίλισσα της Αγγλίας. Χάρη στον θαυμασμό και την αφοσίωση προς το πρόσωπό της, οι ‘’Followers’’ της βασίλισσας ήθελαν να συνδεθούν μαζί της. Πώς; Μα φυσικά, πίνοντας τσάι από το ίδιο προϊόν που θα άγγιζε και η ίδια. Πράγματι, ο κύριος Wedgwood, είχε την απόλυτη Influencer… την ίδια την βασίλισσα της Αγγλίας. Δεν είναι τυχαίο, που μέχρι και σήμερα το Brand φέρει το όνομά του.
Τι παρατηρούμε;
Οι άνθρωποι ταυτίζονται με τους influencers και εν συνεχεία με τα brands.
Σύμφωνα με τις αρχές του neuromarketing, όταν επιλέγουμε μία μάρκα ταυτόχρονα δημιουργούμε και μία ταυτότητα. “Κάποιος θα δημιουργήσει μια εντύπωση για αυτό για το οποίο είμαι”. Παρατηρήστε πως στα μεγάλα Brands κυρίως, οι καταναλωτές νιώθουν ότι εντάσσονται σε ένα community, σαν μία οικογένεια, όπου κάνουν τα πάντα για να την διατηρήσουν, από συνεχή αγορά όλων των νέων προϊόντων, μέχρι και να την υπερασπιστούν απέναντι σε αρνητικές κριτικές αν χρειαστεί.
Τι σχέση έχει αυτό με τις Influencers;
Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με το κοινό τους. Για αυτό είναι σημαντικό οι influencers που θα επιλέξετε να ταιριάζουν με το προφίλ της εταιρείας σας! Από το κοινό, την αισθητική, την ηλικία, μέχρι και την προσωπικότητα τους.
Ανάλογα με τους στόχους σας χρειάζεται να διαλέξετε ανάμεσα σε Micro ή Macro Influencers. Η εκτέλεση μιας καμπάνιας Μicro influencer είναι εξαιρετική για μία πρώτη απόπειρα Brand Awareness, αλλά δεν φέρνει τόσο μεγάλο traffic & revenue. Για αυτό, προτείνουμε ένα συνδυασμό αυτών των δύο, καθώς με μία Macro influencer πολλές μάρκες θα λάβουν γρήγορο και μεγάλο brand awareness αλλά θα έχουν και την δυνατότητα να δημιουργήσουν έναν μοναδικό κωδικό προσφοράς/κουπόνι που θα τους φέρει άμεσες πωλήσεις και ταυτόχρονα θα μπορούν να αξιολογήσουν την συνεργασία τους αυτή με βάση τα conversions που απέδωσε η ενέργεια της συγκεκριμένης influencer. Που καταλήγουμε;
Πριν κάνετε το οτιδήποτε, ένα στρατηγικό πλάνο για το influencer marketing είναι απαραίτητο! Ο κλάδος στον οποίο δραστηριοποιείστε έχει σημασία στη στρατηγική σας, καθώς για παράδειγμα τα fashion & beauty brands λάμπουν στο Instagram και το YouTube. Από την άλλη, η βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών για παράδειγμα, κυριαρχεί στο Twitch.
Αν σας πει κάποιος ότι οι influencers είναι trend…smh και τέτοια.
*Smh (shaking my head) , όρος που είναι όντως trend!