conversion rate optimizations

Key Points for Conversion Rate Optimization

Το Conversion στο eCommerce είναι συνώνυμο με την πώληση, ωστόσο ως «μετατροπή» μπορεί να οριστεί οτιδήποτε κάνει ο χρήστης στο eShop σου κι έχει αξία για την εταιρεία (αγορά, τηλεφωνική κλήση, newsletter sign-up κ.ά.). Ως Conversion Rate ορίζεται το ποσοστό των επισκεπτών που ολοκλήρωσαν την επιθυμητή μετατροπή και αποτελεί ένα από τα βασικότερα KPIs, γιατί μαρτυρά πώς μετατρέπεται το traffic σε leads ή registrations ή πωλήσεις.

Η διαδικασία αύξησης του Conversion Rate λέγεται Conversion Rate Optimization και έχει δύο βασικούς πυλώνες:

  • eShop Optimization
  • Digital Marketing Optimization

Φυσικά, είναι αλληλένδετα μεταξύ τους. Για παράδειγμα, φαντάσου μία καταπληκτική διαφήμιση με 50% CTR, που ωστόσο οδηγεί σε ένα eShop, που κάνει 10 δευτερόλεπτα να φορτώσει. Εσύ θα περίμενες; No, no, no!

Γι’ αυτό τα βασικά στοιχεία που πρέπει να βελτιώσεις για να πετύχεις αύξηση των μετατροπών σου είναι:

1. Ταχύτητα του eShop σου

Το 47% των καταναλωτών περιμένει ότι ένα eShop θα φορτώσει σε 2’’ ή λιγότερο, ενώ το 40% θα εγκατέλειπε ένα eShop που κάνει πάνω από 3 δευτερόλεπτα να φορτώσει.

2. User-Friendly eShop

Κάθε lead που επισκέπτεται το eShop σου θέλει να βρει αυτό που ψάχνει εύκολα και γρήγορα και να έχει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται αν θέλει να ολοκληρώσει μία παραγγελία. Είναι σημαντικό να είναι ξεκάθαρες όλες οι τιμές και οι τυχόν επιπλέον χρεώσεις, αλλά και η διαθεσιμότητα πολλών τρόπων πληρωμής.

3. Mobile Friendly eShop

Στα παραπάνω πρόσθεσε ότι πλέον το eCommerce είναι mobile! Ψωνίζουμε mobile και γι’ αυτό όλοι οι χρήστες θέλουν ένα easy-to-navigate eShop, που προσαρμόζεται στο κινητό του. Η ποιότητα της τεχνικής απόδοσης θα καθορίσει πόσο θα μείνει ένας χρήστης στο eShop σου. Εδώ, πρέπει να προστεθεί η σημασία ενός καθαρού design, αλλά και η ποιότητα των φωτογραφιών των προϊόντων σου.

4. Στόχευση

Το Conversion Rate Optimization ουσιαστικά αφορά την προσέγγιση και την ικανοποίηση του σωστού κοινού. Η στόχευση, λοιπόν, είναι βασική παράμετρος για κάθε βελτιστοποίηση και μπορεί να γίνει σε επίπεδο περιεχομένου που αφορά στο target audience σου και κυρίως σε επίπεδο marketing που θα φέρει τα leads εκείνα που τους αφορά το προϊόν σου.

5. Digital Marketing Key Points

Στην online PPC διαφήμιση υπάρχει πάντα περιθώριο βελτιστοποίησης, αρκεί να παρακολουθείς στενά την απόδοση των keywords, των placements και άλλων στρατηγικών KPIs. Ωστόσο, τα βασικότερα σημεία που πρέπει οπωσδήποτε να λειτουργούν άρτια σε κάθε διαφήμιση είναι η στόχευση του κοινού τόσο βάσει ενδιαφερόντων όσο και βάσει τοποθεσίας (local advertising), τα αποτελεσματικά call-to-action buttons, η απόλυτη συνάφεια διαφήμισης με τη landing page, ώστε ο χρήστης που πατάει πάνω στη διαφήμισή σου να πηγαίνει εκεί όπου θα υπάρχει ακριβώς αυτό που ψάχνει και περιμένει να δει.

6. Remarketing

Το Digital Marketing σού δίνει τη δυνατότητα να χτίσεις loyal πελάτες μέσω του remarketing. Δυναμικό ή μη, το remarketing σε βοηθά να φτάσεις leads που έχουν ήδη δείξει ενδιαφέρον για τα προϊόντα σου και έχουν επισκεφτεί ξανά το eShop σου. Εκμεταλλεύσου τις δυνατότητες του remarketing για άμεσο Conversion Rate Optimization! (Αν δεν το έχεις δοκιμάσει ήδη, θα τρίβεις τα μάτια σου!)

7. Εμπιστοσύνη

Σύμφωνα με τον διάσημο Zig Ziglar υπάρχουν μόνο 4 λόγοι για να μην αγοράσει κάποιος από το κατάστημά σου:

  • Δεν το έχει ανάγκη
  • Δεν έχει χρήματα
  • Δεν βιάζεται
  • Δεν έχει εμπιστοσύνη

Για τους 3 πρώτους λόγους δεν μπορείς να κάνεις πολλά, αλλά σίγουρα μπορείς για τον τέταρτο! Η οικοδόμηση ενός αξιόπιστου eShop & brand μπορεί να γίνει ποικιλοτρόπως είτε online είτε offline, αλλά πρέπει πάντα να καθρεφτίζεται στο eShop σου. Κάνε εύκολη την επικοινωνία με την εταιρεία, πρόσθεσε περιεχόμενο στο blog σου για τις υπηρεσίες που προσφέρεις, δημιούργησε μία omnichannel εμπειρία με τα φυσικά σου καταστήματα και ένα ενοποιημένο loyalty system.

Η επιτυχία στον online κόσμο εξαρτάται από τη βελτιστοποίηση του Conversion Rate. Εάν εγκαταλείπουν τα leads το eShop σου μπορεί να φταίει κάτι από τα παραπάνω. Ψάξε τι φταίει και διόρθωσέ το ώστε να αυξήσεις τις πωλήσεις και να φτάσεις τον επιθυμητό ρυθμό μεγέθυνσης της εταιρείας σου.

FacebookTwitterGoogle+