adobe magento

Ανάλυση: Εξαγορά της Magento από την Adobe

Η είδηση έσκασε με κρότο και με άμεσες αναταράξεις σε πολλά μέτωπα του παγκόσμιου e-commerce τοπίου. Η Adobe, η εταιρεία του Photoshop, του Premier, του Illustrator και τόσων άλλων Software εργαλείων που κινούν τα γρανάζια των εικαστικών και των εμπειριών που βλέπουμε σε όλα τα μήκη και πλάτη του Internet, έχει πάρει την απόφαση να γίνει ένας δυναμικός παίκτης στο e-commerce εδώ και καιρό. Το 2009 εξαγόρασε την Omniture, μια εταιρεία web analytics. Το 2011 την Attitude, μια πλατφόρμα Video Advertising. Το 2013 τη Neolane, μια πλατφόρμα για cross channel διαχείριση διαφημίσεων. Έκτοτε έχει επενδύσει σε εταιρείες photo editing, community engagement, ad tech, voice assistance και άλλες. Με τις κινήσεις αυτές δυνάμωσε σημαντικά το δικό της προϊόν Adobe Marketing Cloud, μια παγκόσμια πρωτοπόρα λύση σε Enterprise επίπεδο.

Με την κίνηση που ανακοινώθηκε στις 21.5 2018, η Adobe κάνει προφανές πως δεν αρκείται στο customization και streamlining του digital experience, αλλά θέλει να γίνει ένας πρωτοπόρος παίκτης και στο ίδιο το ηλεκτρονικό κατάστημα – και όχι μόνο.

Η κίνηση αυτή επί της ουσίας συμπληρώνει το expertise της Adobe και δημιουργεί μια ενιαία οντότητα διαχείρισης e-shop, δημιουργίας ολοκληρωμένων marketing εμπειριών, εξατομικευμένων για κάθε επισκέπτη και πελάτη,  με προεκτάσεις ακόμα και στο φυσικό κατάστημα αλλά και στον ραγδαία ανερχόμενο κλάδο του B2B e-commerce, στον οποίο η Magento είναι ηγέτιδα δύναμη.

Η απόκτηση της Magento από την Adobe καθιστούν τη δεύτερη τη μοναδική εταιρεία στον κόσμο με παγκόσμια πρωτοπορία στους κλάδους της δημιουργίας περιεχομένου, marketing, advertising, analytics και πλέον commerce συνδυασμένο με Intelligence, επιτρέποντας real time εμπειρίες marketing σε όλη τη διάρκεια του customer journey. Όπως αναφέρει και ο Brad Rencher, Exec. Vice President και General Manager του Digital Experience της Adobe: “Embedding commerce into the Adobe Experience Cloud with Magento enables Adobe to make every moment personal and every experience shoppable.”

 Τι σημαίνει αυτή η εξέλιξη για κάποιον που έχει Magento e-shop;

Προς το παρόν δεν αλλάζει κάτι. Όπως λειτουργούσε θα συνεχίσει να λειτουργεί. Όμως, σύντομα, το πιθανότερο σε μια μεγάλη νέα release μέσα στο 2019-20, ο ιδιοκτήτης ενός Magento e-shop θα βρεθεί με μια enterprise-grade πλατφόρμα Marketing ενσωματωμένη μέσα στο κατάστημά του.

Η παραγωγή περιεχομένου, ο έξυπνος διαμοιρασμός του εντός και εκτός e-shop, η προσωποποιημένη διαφήμιση βάσει business intelligence αλλά και η παροχή κορυφαίας εμπειρίας χρήστη θα είναι πλέον θέμα απλών διαδικασιών εντός της ίδιας πλατφόρμας που χρησιμοποιεί για τις εργασίες του καταστήματός του, και όχι ένα άπιαστο όνειρο που θα απαιτεί τη συνέργεια (ή απουσία αυτής…) πολλών εμπλεκόμενων μερών.

Σε επόμενα βήματα που δεν είναι και πολύ μελλοντικά, η κορυφαία εμπειρία θα περάσει και στο φυσικό κατάστημα μέσω έξυπνων δικτύων, αισθητήρων αλλά και ταυτοποιήσεων μέσω κινητού τηλεφώνου, πλήρως ελεγχόμενη και ενορχηστρωμένη από μια μοναδική διεπαφή, η καρδιά της οποίας θα ζει στο Cloud.

Ο συνδυασμός αυτών των δυο κορυφαίων παικτών της digital αγοράς και οικονομίας προσφέρει ένα άθροισμα σαφώς μεγαλύτερο των μερών.

Αρκεί να αναφέρουμε πως ο μεγάλος (και ισχυρότερος) ανταγωνιστής του Magento, το Shopify, κλονίστηκε στο χρηματιστήριο μέσα σε ώρες από τη σχετική ανακοίνωση.

Τι κίνδυνοι υπάρχουν;

Η στρατηγική που έχουν οι περισσότεροι οργανισμοί όταν επιλέγουν vendor για τεχνολογική λύση, είναι να επιλέγουν τον κορυφαίο στον τομέα του και όσο πιο ανοιχτής αρχιτεκτονικής γίνεται για να μπορεί εύκολα να συνεργαστεί με τα υπόλοιπα συστήματα. Η λογική της Adobe μέχρι σήμερα έχει δείξει πως εντάσσει τις εξαγορές τεχνολογιών που πραγματοποιεί, μέσα στο δικό της οικοσύστημα με αποτέλεσμα αυτές να αποτελούν ένα κλειστό πλέον σύστημα.

Η Adobe ανακοίνωσε πως επιδίωξή της είναι να «ανοίξει» την πλατφόρμα της και να αγκαλιάσει την ανοιχτή αρχιτεκτονική που έκανε το Magento ηγέτη στο e-commerce, συνεπώς ο χρόνος θα δείξει κατά πόσο το πλάνο θα υλοποιηθεί.

Σχόλιο:

Θεωρούμε πως τέτοιου είδους κινήσεις εν τέλει προβαίνουν σε όφελος του τελικού χρήστη, παρέχοντας εμπειρίες και υπηρεσίες που του διευκολύνουν τη ζωή. Όσο ο τελικός χρήστης είναι ωφελημένος και χαρούμενος, θα συνεχίσει να δραστηριοποιείται και να υποστηρίζει με τη χρήση του το οικοσύστημα του e-commerce. Το οικοσύστημα θα συνεχίσει να αναπτύσσεται καθώς οι υπόλοιποι θα ανεβάσουν τον πήχη των στόχων τους ώστε να διατηρήσουν τα μερίδιά τους και κερδισμένοι θα είναι όλοι οι εμπλεκόμενοι. Ή τουλάχιστον, αυτοί που είναι ευέλικτοι και ανοιχτοί στις προκλήσεις με όρεξη για δημιουργία. Σαν τη Netsteps.

Θάνος Δημητρίου

Commercial Director

Netsteps S.A.

FacebookTwitterGoogle+