Φτιάξε την εικόνα που θέλεις για το brand σου

Γιατί, λοιπόν, χρειάζεσαι τα branding guidelines; Γιατί αποτελούν την ψυχή του brand σου! Ένα brand style guide περιγράφει με λεπτομέρεια την προσωπικότητα του brand σου, αλλά και πώς να το επικοινωνήσεις στον κόσμο.

Οι στόχοι, το target group, η εικόνα, τα χρώματα, οι γραμματοσειρές, η χρήση του logo και ο τόνος που χρησιμοποιείς όταν επικοινωνείς με το κοινό σου είναι από τις βασικές ενότητες που το περιγράφουν.

Η ταυτότητα ενός brand είναι ο τρόπος που ο κόσμος σε αναγνωρίζει. Είναι το πώς σε βλέπει και πώς αισθάνεται για σένα! Ένα brand guide περιέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για να δημιουργήσεις ό,τι χρειάζεται η εταιρεία σου. Είτε πρόκειται για website είτε για διαφήμιση είτε για ένα απλό post, αυτό το μικρό αρχείο θα κάνει τη ζωή σου ευκολότερη!

Μπορεί ένας οδηγός να πάρει αρκετό χρόνο να ετοιμαστεί και όλοι γνωρίζουμε πόσο πολύτιμος είναι ο χρόνος, αλλά σκέψου πόση παραπάνω ώρα θα σου πάρει να εκπαιδεύσεις έναν νέο designer ή έναν social media account manager; Πόσες αλλαγές θα χρειαστούν σε εικαστικά και λεκτικά; Εκτός από τις παραπάνω περιπτώσεις, ένα brand guide, βοηθά όλους τους εργαζομένους μίας εταιρείας να κατανοήσουν πώς να εκπροσωπούν το brand.

Let’s dive in!

Mission/Goals

Πρέπει να ορίσεις την αποστολή του brand σου, το τι θέλεις να πετύχεις και κατ’ επέκταση να θέσεις τους στόχους σου για να βρεις τον τρόπο που θα επιτύχεις!

Personality

Γράψε πέντε επιθετικούς προσδιορισμούς που θεωρείς ότι χαρακτηρίζουν το brand σου, αλλά και πέντε ακόμη που πιστεύεις ότι δεν το χαρακτηρίζουν. Αυτό θα καθορίσει τον τόνο τόσο του εικαστικού όσο και του copywriting.

Target Audience

Πώς φαντάζεσαι τον ιδανικό πελάτη σου; Γιατί πιστεύεις ότι το κοινό σου σε χρειάζεται και τι έχεις να τους προσφέρεις; Μία τέτοια σκέψη θα σε βοηθήσει να βρεις τον τρόπο που θα επικοινωνήσεις αποτελεσματικά μαζί τους. Περιέγραψε το target group σου με κάθε λεπτομέρεια!

Typography

Ποιες είναι οι γραμματοσειρές που πιστεύεις ότι σε εκφράζουν σε κάθε περίπτωση; Χρησιμοποίησε αυτές που αντανακλούν την μοναδικότητα της ταυτότητας του brand σου.

Σίγουρα θα έχεις στο μυαλό σου διαφορετικές για κάθε σκοπό. Στον οδηγό που θα δημιουργήσεις μπορείς να καταγράψεις ποια γραμματοσειρά ταιριάζει σε κάθε περίπτωση.

Colours

To χρώμα δείχνει το πνεύμα μας και βοηθά πάντα στην αναγνώριση ενός brand από τον κόσμο. Προσοχή στην επιλογή τους!

Τα χρώματα μοιάζουν πάντα διαφορετικά από γραφίστα σε γραφίστα, από υπολογιστή σε υπολογιστή ή από ένα πρόγραμμα σε ένα άλλο! Γι’ αυτό είναι σημαντικό να γνωρίζεις τα ακριβή hex codes των χρωμάτων που θέλεις να χρησιμοποιείς στο web.

Mood Board

Σίγουρα θα ξέρεις ποιες είναι αυτές οι εικόνες που αντιπροσωπεύουν το brand σου και ποιες όχι. Η συγκεκριμένη ενότητα σε ένα brand guide είναι αυτή που θα κατευθύνει κάποιον καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη. Γι΄ αυτό άλλωστε λέμε “μία εικόνα, χίλιες λέξεις”!

Δώσε παραδείγματα εικόνων! Εάν δεν έχεις από το δικό σου brand, βρες από εκείνες που θεωρείς ότι το εκφράζουν. Προσπάθησε να συλλέξεις εικόνες που θα μεταφέρουν εκείνη την αίσθηση που θέλεις να πάρουν οι χρήστες όταν έρχονται σε επαφή με το brand σου!

Logo

Το logo είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι του brand σου. Τι σημαίνει για σένα το logo, ποια είναι η ιστορία του και πώς συνδέεται με το brand; Ξεκίνα από τις απαντήσεις των παραπάνω και γνωρίζοντας ήδη τους στόχους σου, θα καταλήξεις και στο πώς πρέπει να το χρησιμοποιείς σε κάθε διαφορετική περίπτωση, ποιο είναι το σωστό μέγεθος, οι θέσεις και τα χρώματα που αρμόζουν. Πολύ σημαντικό είναι να καταγράψεις και πώς ΔΕΝ θέλεις να χρησιμοποιείται για την αποφυγή “παρεξηγήσεων” με τον designer!!!

Voice

Ποιος είναι ο κατάλληλος τόνος για να απευθυνθείς στο δικό σου target group; Πώς πιστεύεις ότι “ταιριάζει” στο brand σου να το επικοινωνείς; Το γνωρίζεις ότι ο τρόπος που απευθύνεσαι στο κοινό σου καθορίζει και το πώς θα αισθάνεται για το brand σου; Σίγουρα ένα μέρος της απάντησης κρύβεται στους επιθετικούς προσδιορισμούς που αναφέραμε παραπάνω ότι πρέπει να καταγράψεις! Πρέπει οπωσδήποτε να ορίσεις λέξεις που θέλεις να χρησιμοποιείς, αλλά και λέξεις που δεν θέλεις να το συνοδεύουν. To ύφος που απευθύνεσαι στο κοινό σου πρέπει να είναι ομοιογενές, ωστόσο πρέπει να προσαρμόζεται κατάλληλα ανάλογα με το κανάλι επικοινωνίας. Δηλαδή, το κοινό σου βρίσκεται σε άλλη διάθεση όταν βρίσκεται στο Facebook και χαζεύει στο timeline του και σε εντελώς διαφορετική όταν ψάχνει κάνει στο google και εμφανίζεται μία διαφήμισή σου.

FacebookTwitterGoogle+