Πώς η Online εικόνα σου επηρεάζει τις offline πωλήσεις σου; Και πόσο!

Οι πωλήσεις «μετακομίζουν» σταθερά προς τον online κόσμο, δημιουργώντας μία ευρεία αίσθηση πως το πελατολόγιο χωρίζεται σε online και offline πελάτες. Ωστόσο, στο σύγχρονο περιβάλλον δεν υπάρχει στην πραγματικότητα αυτός ο διαχωρισμός!

Τι σημαίνει web-influenced πώληση;

Έχουμε συνηθίσει να ονομάζουμε τις αγορές που γίνονται σε ένα e-shop online πωλήσεις, ενώ όσες γίνονται στα φυσικά καταστήματα χαρακτηρίζονται ως offline ή in-store. Αρκεί όμως αυτή η ορολογία για να περιγράψει τη διαδρομή που ακολουθεί ένας εν δυνάμει πελάτης μέχρι να φτάσει στο ταμείο σας;

Σκέψου κάποιον που ψάχνει online για χειμωνιάτικο παλτό και του εμφανίζεται μία διαφήμισή σου στα αποτελέσματα αναζήτησης, που τον παρακινεί να επισκεφθεί το e-shop σου. Βλέποντας εκεί ότι το παλτό είναι διαθέσιμο στο φυσικό σου κατάστημα, θα έρθει στο πλησιέστερο που τον εξυπηρετεί και θα ολοκληρώσει την αγορά offline. Επομένως, μπορεί η διαφήμισή σου να μην έφερε online πώληση, αλλά οδήγησε σε in-store αγορά. Αυτό, λοιπόν, είναι μία web-influenced πώληση.

Πόσο επηρεάζει ο online κόσμος τις offline πωλήσεις;

Παραμένει γεγονός ότι σχεδόν το 90% των συνολικών πωλήσεων λαμβάνει χώρα ακόμα σε φυσικά καταστήματα. Βέβαια, το ηλεκτρονικό εμπόριο ανεβαίνει περίπου 17% κάθε χρόνο. Ωστόσο, αυτοί οι αριθμοί δε λαμβάνουν υπόψη τους όλη τη διαδικασία λήψης της αγοραστικής απόφασης από τον καταναλωτή, η οποία γίνεται πια online, και συνεισφέρει γύρω στα 2 δις με τις web-influenced πωλήσεις που γίνονται στα φυσικά καταστήματα. Στο διάγραμμα βλέπουμε την κατανομή των web-infuenced πωλήσεων λιανικής στις Ηνωμένες Πολιτείες από το 2014 έως το 2020. Το 2017, οι web-influenced offline πωλήσεις έφτασαν τα 1.366 δις δολάρια.

web-influenced

Η διαδρομή που ακολουθεί πλέον ο καταναλωτής περνά από πολλές συσκευές και κανάλια, όπως φαίνεται στο infographic που ακολουθεί. Μία διαφήμιση στο facebook οδηγεί σε μία αναζήτηση στο οικιακό pc, που ενεργοποιεί μία δυναμική διαφήμιση στο Instagram και συνεχίζει έναν κύκλο στον ψηφιακό κόσμο μέχρι την πραγματοποίηση της αγοράς στον offline κόσμο.  Για αυτό πλέον μπορούμε να μιλάμε για online to offline πωλήσεις (ο2ο).

 

web-influenced

Όλο αυτό το ψηφιακό περιβάλλον, λοιπόν, σύμφωνα με τη μελέτη The New Digital Divide από την Deloitte Digital, ήδη από το 2016 έδειχνε ότι το 56% των in-store πωλήσεων επηρεάζονται από το digital περιβάλλον – εκ των οποίων το 66% είναι μέσω mobile συσκευής.

offline to online sales

 

Είναι αξιοσημείωτο ότι ένα μεγάλο Shopping Study στον Καναδά το 2016 έδειξε πως το 77% των in-store αγορών επηρεάζεται από την online διαφήμιση!

Γιατί είναι σημαντική μία omnichannel experience;

Έτσι, δημιουργείται πλέον ένας full διασυνδεδεμένος κόσμος, όπου το online και το offline δεν θα έχουν σταδιακά σαφή διαχωρισμό. Ο καταναλωτής ζητά σήμερα μία omni-channel εμπειρία και είναι αυτό που πρέπει να του προσφέρεις: δημιούργησε ένα brand, που βρίσκει τον καταναλωτή εκεί που βρίσκεται – σε κάθε διαθέσιμο touchpoint.

Μία διαφήμιση που δεν οδηγεί σε online πώληση, δεν είναι «πεταμένα λεφτά», αφού είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει τον καταναλωτή στο φυσικό σου κατάστημα. Η επιρροή των digital campaigns ενισχύεται καθημερινά – και κυρίως του mobile advertising! Γι’ αυτό, πέρα από ένα ανανεωμένο e-shop, που είναι πλήρως διασυνδεδεμένο με τα φυσικά καταστήματα για μία omnichannel εμπειρία των πελατών σου, πρέπει πλέον να προσαρμοστεί και η στρατηγική σου στο digital marketing! Τόσο η Google όσο και το facebook έχουν ήδη δημιουργήσει ειδικά format για τοπικές διαφημίσεις για την βέλτιστη στόχευση του κοινού που βρίσκεται κοντά στα φυσικά σας καταστήματα και είναι πιο πιθανό να πραγματοποιήσουν in-store αγορές.

Η ομάδα της Netsteps κατανοεί πλήρως όλο αυτό το περιβάλλον και πως αυτό επηρεάζει τη δομή ενός e-shop, αλλά και τη στρατηγική ενσωμάτωσή του στη συνολική ψηφιακή εικόνα κάθε brand. Επικοινώνησε μαζί μας για να μάθεις πως θα ωφεληθεί η επιχείρησή σου και ακολούθησέ μας στο facebook και στο instagram για περισσότερα νέα και tips.

FacebookTwitterGoogle+